loading

smart-consumers-rysunek

04/01/2017

Konsumenci nie gęsi… czyli nadchodzi era SMART Consumers

Od kilku lat rośnie segment konsumentów, którzy mają zwyczajnie dość, którzy są zmęczeni bezmyślnym konsumowaniem i nie chcą ulegać ewidentnej dla nich manipulacji… Sęk w tym, że wiele firm kompletnie stara się tego nie widzieć. Osoby, które zajmują się społeczną odpowiedzialnością biznesu, wiedzą doskonale, że z koncepcją CSR nierozerwalnie związane jest pojęcie interesariuszy. Od lat […]

f100008312

04/01/2017

Samopoczucie klienta na wagę złota

Społeczna odpowiedzialność biznesu w Polsce dynamicznie rozwija się od kilkunastu lat.  Nie ma wątpliwości, że nastąpiło wiele dobrych zmian w tym zakresie – można wskazać mnóstwo pozytywnych przykładów dobrych praktyk lub rozbudowanych strategii CSR. Jednak przypadek afery spalinowej z firmą Volkswagen w roli głównej z końca ubiegłego roku wyraźnie sygnalizuje, że konieczne są zmiany, że […]

F100007655

11/01/2016

Partnerstwo międzysektorowe

Połączenie komplementarnych zasobów, zderzenie sił i kompetencji, efekt synergii – tak w dużym skrócie można zdefiniować współpracę. Dotyczy to zarówno kooperacji międzyludzkiej, międzyorganizacyjnej, jak i… międzysektorowej. Ta ostatnia budzi jeszcze wiele emocji, ponieważ do niedawna powątpiewano w działania wspólnie podejmowane przez podmioty z różnych sektorów. Co więcej ani przedsiębiorstwa, ani organizacje pozarządowe, ani tym bardziej […]

kaboompics.com_Woman talking on iPhone 6

11/01/2016

Odpowiedzialne inwestowanie

Milton Friedman na początku lat 70. XX wieku stwierdził, że najważniejsi dla przedsiębiorstwa są akcjonariusze, w związku z tym firmy nie powinny angażować się w działania społeczne i środowiskowe. Nietrudno się zgodzić, że firmy nie są organizacjami non profit, a akcjonariusze są kluczowymi interesariuszami. Warto jednak zwrócić uwagę na to, że obecnie mamy inne warunki, […]

14201997467_19a1befaab_k

14/11/2015

Konsumenckie przebudzenie

Dokładnie 2 lata temu w Polsce odnotowaliśmy sukces pierwszego bojkotu konsumenckiego. Mówię o sukcesie z pełną świadomością, jednocześnie zdając sobie sprawę z tego jak często krytykowano ten rzekomo nieudany bojkot wobec spółki LPP. Firmy, która zlecała uszycie swoich ubrań w Bangladeszu, a po katastrofie fabryki Rana Plaza odcinała się od odpowiedzialności za warunki w jakich […]

F100006701

16/09/2015

Pracownik – Wasz Pan

Myślę, że każdy z nas od czasu do czasu słyszy jak bardzo niektórzy ludzie zmęczeni są swoją pracą i co najmniej raz trafił na zwierzenia śmiałków, którzy rzucili TO wszystko i zmienili swoje życie… Pod bardziej lub mniej tajemniczym TYM kryje się najczęściej życie zawodowe szumnie zwane karierą. Jak się okazuje ONI decydują się rzucić […]

lucho-30

20/06/2015

Pękające mury między sektorami

Tekst napisany we współautorstwie z Mirellą Panek-Owsiańską John Gerzema i Michael D’Antonio, autorzy książki „Doktryna Ateny” wprowadzili w ostatnim czasie sporo zamieszania. Twierdzą, że sukces we współczesnym świecie będą odnosiły te osoby, organizacje, firmy lub instytucje, które poza męskimi posiadają także cechy charakterystyczne i powszechnie przypisywane kobietom. Chodzi tu głownie o empatię, umiejętność współpracy i […]

F100008305

16/06/2014

Współpraca międzysektorowa – w różnorodności siła!

Kampanię społeczną pt. „Zepsuj humor bandycie” z 2001 roku poprzedzało badanie, w którym respondentom przedstawiono cztery projekty plakatu różniące się logotypami organizatorów. W jednym przypadku badanym powiedziano, że organizatorem kampanii jest policja, w drugim – firma ubezpieczeniowa, w trzecim – fundacja. Plakaty z pojedynczymi, jednosektorowymi organizatorami budziły wsród badanych sporą nieufność. Logotyp policji wywoałał oburzenie […]

4XTAK

25/04/2014

Współpraca na linii biznes – NGO. 4 x TAK

  ELEGANCKI, STANOWCZY PAN VS NIEPRAKTYCZNA, DOBRA PANI. CZYŻBY? Kilka miesięcy temu podczas prowadzenia zajęć na studiach podyplomowych CSR rozmawiałam z uczestnikami kursu o współpracy pomiędzy biznesem i organizacjami pozarządowymi. Zastanawialiśmy się jak postrzegamy podmioty tej relacji i … spróbowaliśmy je spersonalizować. O ile w przypadku biznesu grupa niemal jednogłośnie uznała, że jest to młody, […]

Desserts and drinks http://barnimages.com/

30/03/2013

Razem czy osobno?

Przez lata przywykliśmy w Polsce do krajobrazu tworzonego przez rozłączne sektory, które funkcjonowały osobno na tyle długo, że w zasadzie powstały trzy równoległe światy. Powszechne przekonanie, że przedsiębiorcy to manipulanci, pracownicy III sektora to niepraktyczni idealiści a sektor publiczny wypełniają nieelastyczni urzędnicy, powodowało że do niedawna trudno było wyobrazić sobie, że ludzie z tych tak […]