Wszystkie wpisy

Odpowiedzialność w życiu i w biznesie.

Odpowiedzialność w życiu i w biznesie.

Zapraszam Państwa do odsłuchania rozmowy, którą przeprowadziła ze mną Małgorzata Wardaszka – Deręgowska. To żadna tajemnica, że zrównoważony rozwój i społeczna odpowiedzialność biznesu to fundament mojego życia zowodiowego. Z nagrania dowiecie się jak przebiegło odkrywanie tej drogi, dlaczego jest dla mnie tak ważne i co myślę o odpowiedzialności firm oraz roli konsumentów w budowaniu zrównoważonego świata. Rozmowę znajdziecie Państwo tu.…

Czytaj dalej

Biznes vs. kwestie społeczne i środowiskowe.

Biznes vs. kwestie społeczne i środowiskowe.

W ubiegłym tygodniu miałam ogromną przyjemność gościć w studio Hicash. Z Jackiem Karasiem rozmawialiśmy o tym dlaczego przedsiębiorstwa coraz częśćiej rozumieją, że ich biznesową sprawą są także kwestie społeczne i środwowiskowe. Dlaczego konsumenci stają się realną siłą zmieniającą rynek i jak się w tym odnajduje barnża odzieżowa. Zapraszam do wysłuchania naszej rozmowy, która została sprowokowana wydarzeniem Make the Change in…

ELLE About Fashion w czerwcowym numerze

ELLE About Fashion w czerwcowym numerze

Jeśli się natkniecie na najnowsze wydanie ELLE, to zachęcam do przeczytania krótkiej relacji z kwietniowej konferencji Elle About Fashion. Przekonywanie ludzi kochających modę, by byli #fashionchangers to było dla mnie nielada wyzwaniem 🙂. Dziękuję za zaproszenie na to wydarzenie i włączanie tematów „eco-innovations” 😉 do  magazynu ELLE  

ELLE About Fashion 2019

ELLE About Fashion 2019

ELLE  to pierwszy magazyn mody, który powoli wprowadza na swoje łamy treści związane z zagadnieniem zrównoważonego rozwoju i minimalizmem. Muszę przyznać, że odważne i wizjinerskie podejście redaktor naczelnej Marty Drożdż -która wprowadza #sustainability do magazynu mody – jest imponujące. Moim zdaniem, świat mody i branża odzieżowa nie może już udawać, że nic się nie dziej. Trzeba już podejmować strategiczne decyzje…

Branża mody zaczyna mówić o odpowiedzialności

Branża mody zaczyna mówić o odpowiedzialności

Temat odpowiedzialnej mody zaczyna się w Polsce na dobre rozwijać. Na konferencji organizowanej przez H&M zebrali się dziennikarze, influencerzy i specjaliści ds. zrównoważonego rozwoju. Biorąc pod uwagę fakt, że jeszcze 4 lata temu o odpowiedzialności w modzie na polskim rynku praktycznie w ogóle się nie mówiło, to wydarzenie pokazuje, że zrównoważony łańcuch dostaw w branży odzieżowej  i odpowiedzialne „konsumowanie” odzieży…

Challenge accepted. Droga do odpowiedzialnej mody

Challenge accepted. Droga do odpowiedzialnej mody

Challange accepted. Droga do odpowiedzialnej mody to już druga tego rodzaju konferencja organizowana przez H&M. Podczas dwóch dni uczestnicy wezmą udział w warsztatach oraz będą mieli okazję wysłuchac paneli dyskusyjnych i prezentacji poświęcinych odpowiedzialnej modzie i circular fashion, Będę miała przyjemność: moderować panel dyskusyjny pt. „Sustainability in fashion. Challenging reality and how to deal with it”, którego gośćmi będą: Anja Rubik, Areta…

Świadomy konsumeryzm a ciemne oblicza kapitalizmu – rozmowa z prof. Andrzejem Szahajem cz.2

Świadomy konsumeryzm a ciemne oblicza kapitalizmu – rozmowa z prof. Andrzejem Szahajem cz.2

Marta Karwacka: Bardzo mnie kusi, żeby, zapytać Pana Profesora o konsumentów, którzy mówią „Stop. Nie, nie chcemy w ten sposób żyć”. Dzięki nowym technologiom łączą się ze sobą na całym świecie, w pewnym sensie też funkcjonują globalnie. Czy oni mogą stanowić pewną siłę, która może zmienić dotychczasowy układ sił? Andrzej Szahaj: Taka szansa teoretycznie istnieje, bo gdyby rzeczywiście nastąpiło takie…

Kapitalizm tandety – rozmowa z Prof. Andrzejem Szahajem cz.1

Kapitalizm tandety – rozmowa z Prof. Andrzejem Szahajem cz.1

Choć przez lata uznawano, że nauki humanistyczne nie mają związku z twardym biznesem, to coraz częściej wybrzmiewa potrzeba i przekonanie, że humaniści w firmach są jednak potrzebni. Ich umiejętności przydają się nie tylko w organizacjach, ale warto także posłuchać refleksji tych, którzy przyglądają się biznesowi z innej perspektywy. Zapraszam do lektury pierwszej części rozmowy z profesorem Andrzejem Szahajem, filozofem polityki…

Raport na temat społeczno ekonomicznych kosztów występowania łuszczycy

Raport na temat społeczno ekonomicznych kosztów występowania łuszczycy

Wczoraj (13.03.2019) swoją premierę miał raport na temat społeczno – ekonomicznych kosztów występowania łuszczycy przygotowany przez Instytut INNOWO. Eksperci SENSA  dołożyli do raportu swoją cegiełkę w postaci tekstu o społecznych aspektach tej choroby. „Rezultatem ale i przejawem skumulowanych problemów osób chorujących na łuszczycę może być doświadczenie wykluczenia społecznego, rozumianego jako jednoczesna deprywacja w sferze zasobów, wykorzystania uprawnień oraz partycypacji społecznej, gdzie…

Ambasadorka w ekosprawie

Ambasadorka w ekosprawie

Marka Jack Wolfskin od zawsze kojarzy mi się z górskimi wycieczkami w czasach liceum. Wśród moich znajomych było kilka osób, które nosiły polary tej marki. Mieliśmy fajną ekipę, która lubiła wspólnie spędzać czas. Wiem, że marka sukcesywnie wprowadza do swojej oferty ubrania wykonywane z materiałów z recyklingu i promuje nie tylko aktywny ale także ekologiczny styl życia. Edukacja ekologiczna to…

W górę